Premsa 2006

Entrades / Entry / Entradas
 
Qui és aquest misteriós personatge
Who is this mysterious character?
Quien es este misterioso personaje?
Polèmica per esborrar un graffiti artístic del pàrking de Creueta
Controversy remove graffiti from parking in the Creueta
Polémica por borrar un graffiti del parking de la Creueta
Werens es torna orgànic a Impaktes Visuals
Werens turns organic in Impaktes Visuals
Werens se vuelve orgánico en Impaktes Visuals
La Proposta
The Proposal
La Propuesta
Exposició Nou Vapor
Exibition Nou Vapor
Exposición Nou Vapor
 
 
 
 
 
Qui és aquest misteriós personatge?
Who is this mysterious character?
Quien es este misterioso personaje?
Publicat al Juliol
Published in July
Publicado en Julio
 
 
Ja fa 22 anys que cerco l'ocasió de poder parlar amb la persona responsable de prendre la decisió sobre el cobriment de les malauradament efímeres obres d'art urbanes. La decisió sobre quina d'elles és sentenciada a desaparèixer i quina d'elles és amnistiada.
Qui és aquest misteriós personatge, representant del criteri artístic del conjunt dels ciutadans?
Durant aquest llarg període de temps he dialogat en reiterades ocasions amb membres del Departament de Joventut i del Departament de Cultura de la nostra ciutat. He conversat sobre el tema amb més d'un alcalde i amb diversos regidors, que han assistit ocasionalment a alguna de les exposicions de les meves obres que s'han dut a terme en galeries de Sabadell.
A banda del debat sobre què pot ésser considerat graffiti (una obra d'art) i què no, que deixo per un altre moment, curiosament ningú ha sabut donar mai una resposta a les meves qüestions: Qui selecciona quina és la paret que mereix gaudir d'un contingut artístic? Quin és el criteri seguit per designar quina entre les pintades pot ésser considerada obra d'art? Qui pren finalment la decisió de destruir-ne una i conservar-ne una altra? Potser aquesta persona que fa tant de temps que em té a l'expectativa no existeix en l'engranatge municipal. Però si és així, llavors, qui protegeix l'art urbà de la nostra ciutat?
Potser és per això que les parets són inquisitorialment marginades al gris, potser en una evocació nostàlgica del nostre gloriós passat industrial. Indiscriminadament, i sense tenir en compte la particular i variada riquesa artística que suposen les pintures per als nostres carrers, totes les parets de la ciutat són laboriosa i regularment despersonalitzades, higienitzades i uniformades amb, aquesta si, una autèntica empastifada, mancada de color. En una societat, on cada vegada més els nostres polítics s'adonen de la importància de conèixer l'opinió de tots aquells que són susceptibles d'aportar-los un vot, m'agradaria saber a qui m'haig d'adreçar per poder comunicar-li la meva preocupació i la meva reflexió sobre la situació/repressió artística que estem patint en aquesta ciutat. Una ciutat, Sabadell, que per altra banda es diu capdavantera en el terreny cultural.
Com artista sabadellenc defenso arreu la meva ciutat i no puc entendre que mentre que les meves obres s'exhibeixen internacionalment (Catalunya, Espanya, Anglaterra, França, Alemanya, Itàlia, Marroc, Taiwan,...), mentre que altres municipis contracten els meus serveis per millorar l'aspecte dels seus carrers i places (ben a prop, a Terrassa el mural més gran de la ciutat és obra meva), a la meva ciutat es persegueixen no tant sols les meves aportacions sinó la de tants altres reconeguts artistes locals.
Un bon graffiti és una aportació artística espontània que un o varis artistes ofereixen a la seva ciutat. Quan aquesta expressió requereix un projecte previ i una posterior aprovació és considerat un encàrrec i per tant es realitza a canvi d'una retribució econòmica. Però no es això lo que demanem. Demanem que, abans de censurar i sentenciar un graffiti a ésser eliminat sense cap mena d'escrúpol, abans de què la pèrdua sigui irreparable, s'analitzi amb criteri artístic allò que representa l'obra en qüestió, així com la seva ubicació. Si l'obra no perjudica ningú, si ningú en denuncia cap efecte perniciós, si dóna vida i alegria als grisos i uniformats carrers de Sabadell, no és de sentit comú que s'ha guanyat l'oportunitat d'ocupar un espai a la nostra ciutat?
Després de 22 anys de córrer passadissos, algú podria dir-me d'una vegada qui és el responsable d'aquesta nefasta política antiartística de l'ajuntament de Sabadell?
 
Ja fa 22 anys que cerco l'ocasió de poder parlar amb la persona responsable de prendre la decisió sobre el cobriment de les malauradament efímeres obres d'art urbanes. La decisió sobre quina d'elles és sentenciada a desaparèixer i quina d'elles és amnistiada.
Qui és aquest misteriós personatge, representant del criteri artístic del conjunt dels ciutadans?
Durant aquest llarg període de temps he dialogat en reiterades ocasions amb membres del Departament de Joventut i del Departament de Cultura de la nostra ciutat. He conversat sobre el tema amb més d'un alcalde i amb diversos regidors, que han assistit ocasionalment a alguna de les exposicions de les meves obres que s'han dut a terme en galeries de Sabadell.
A banda del debat sobre què pot ésser considerat graffiti (una obra d'art) i què no, que deixo per un altre moment, curiosament ningú ha sabut donar mai una resposta a les meves qüestions: Qui selecciona quina és la paret que mereix gaudir d'un contingut artístic? Quin és el criteri seguit per designar quina entre les pintades pot ésser considerada obra d'art? Qui pren finalment la decisió de destruir-ne una i conservar-ne una altra? Potser aquesta persona que fa tant de temps que em té a l'expectativa no existeix en l'engranatge municipal. Però si és així, llavors, qui protegeix l'art urbà de la nostra ciutat?
Potser és per això que les parets són inquisitorialment marginades al gris, potser en una evocació nostàlgica del nostre gloriós passat industrial. Indiscriminadament, i sense tenir en compte la particular i variada riquesa artística que suposen les pintures per als nostres carrers, totes les parets de la ciutat són laboriosa i regularment despersonalitzades, higienitzades i uniformades amb, aquesta si, una autèntica empastifada, mancada de color. En una societat, on cada vegada més els nostres polítics s'adonen de la importància de conèixer l'opinió de tots aquells que són susceptibles d'aportar-los un vot, m'agradaria saber a qui m'haig d'adreçar per poder comunicar-li la meva preocupació i la meva reflexió sobre la situació/repressió artística que estem patint en aquesta ciutat. Una ciutat, Sabadell, que per altra banda es diu capdavantera en el terreny cultural.
Com artista sabadellenc defenso arreu la meva ciutat i no puc entendre que mentre que les meves obres s'exhibeixen internacionalment (Catalunya, Espanya, Anglaterra, França, Alemanya, Itàlia, Marroc, Taiwan,...), mentre que altres municipis contracten els meus serveis per millorar l'aspecte dels seus carrers i places (ben a prop, a Terrassa el mural més gran de la ciutat és obra meva), a la meva ciutat es persegueixen no tant sols les meves aportacions sinó la de tants altres reconeguts artistes locals.
Un bon graffiti és una aportació artística espontània que un o varis artistes ofereixen a la seva ciutat. Quan aquesta expressió requereix un projecte previ i una posterior aprovació és considerat un encàrrec i per tant es realitza a canvi d'una retribució econòmica. Però no es això lo que demanem. Demanem que, abans de censurar i sentenciar un graffiti a ésser eliminat sense cap mena d'escrúpol, abans de què la pèrdua sigui irreparable, s'analitzi amb criteri artístic allò que representa l'obra en qüestió, així com la seva ubicació. Si l'obra no perjudica ningú, si ningú en denuncia cap efecte perniciós, si dóna vida i alegria als grisos i uniformats carrers de Sabadell, no és de sentit comú que s'ha guanyat l'oportunitat d'ocupar un espai a la nostra ciutat?
Després de 22 anys de córrer passadissos, algú podria dir-me d'una vegada qui és el responsable d'aquesta nefasta política antiartística de l'ajuntament de Sabadell?
 
Ja fa 22 anys que cerco l'ocasió de poder parlar amb la persona responsable de prendre la decisió sobre el cobriment de les malauradament efímeres obres d'art urbanes. La decisió sobre quina d'elles és sentenciada a desaparèixer i quina d'elles és amnistiada.
Qui és aquest misteriós personatge, representant del criteri artístic del conjunt dels ciutadans?
Durant aquest llarg període de temps he dialogat en reiterades ocasions amb membres del Departament de Joventut i del Departament de Cultura de la nostra ciutat. He conversat sobre el tema amb més d'un alcalde i amb diversos regidors, que han assistit ocasionalment a alguna de les exposicions de les meves obres que s'han dut a terme en galeries de Sabadell.
A banda del debat sobre què pot ésser considerat graffiti (una obra d'art) i què no, que deixo per un altre moment, curiosament ningú ha sabut donar mai una resposta a les meves qüestions: Qui selecciona quina és la paret que mereix gaudir d'un contingut artístic? Quin és el criteri seguit per designar quina entre les pintades pot ésser considerada obra d'art? Qui pren finalment la decisió de destruir-ne una i conservar-ne una altra? Potser aquesta persona que fa tant de temps que em té a l'expectativa no existeix en l'engranatge municipal. Però si és així, llavors, qui protegeix l'art urbà de la nostra ciutat?
Potser és per això que les parets són inquisitorialment marginades al gris, potser en una evocació nostàlgica del nostre gloriós passat industrial. Indiscriminadament, i sense tenir en compte la particular i variada riquesa artística que suposen les pintures per als nostres carrers, totes les parets de la ciutat són laboriosa i regularment despersonalitzades, higienitzades i uniformades amb, aquesta si, una autèntica empastifada, mancada de color. En una societat, on cada vegada més els nostres polítics s'adonen de la importància de conèixer l'opinió de tots aquells que són susceptibles d'aportar-los un vot, m'agradaria saber a qui m'haig d'adreçar per poder comunicar-li la meva preocupació i la meva reflexió sobre la situació/repressió artística que estem patint en aquesta ciutat. Una ciutat, Sabadell, que per altra banda es diu capdavantera en el terreny cultural.
Com artista sabadellenc defenso arreu la meva ciutat i no puc entendre que mentre que les meves obres s'exhibeixen internacionalment (Catalunya, Espanya, Anglaterra, França, Alemanya, Itàlia, Marroc, Taiwan,...), mentre que altres municipis contracten els meus serveis per millorar l'aspecte dels seus carrers i places (ben a prop, a Terrassa el mural més gran de la ciutat és obra meva), a la meva ciutat es persegueixen no tant sols les meves aportacions sinó la de tants altres reconeguts artistes locals.
Un bon graffiti és una aportació artística espontània que un o varis artistes ofereixen a la seva ciutat. Quan aquesta expressió requereix un projecte previ i una posterior aprovació és considerat un encàrrec i per tant es realitza a canvi d'una retribució econòmica. Però no es això lo que demanem. Demanem que, abans de censurar i sentenciar un graffiti a ésser eliminat sense cap mena d'escrúpol, abans de què la pèrdua sigui irreparable, s'analitzi amb criteri artístic allò que representa l'obra en qüestió, així com la seva ubicació. Si l'obra no perjudica ningú, si ningú en denuncia cap efecte perniciós, si dóna vida i alegria als grisos i uniformats carrers de Sabadell, no és de sentit comú que s'ha guanyat l'oportunitat d'ocupar un espai a la nostra ciutat?
Després de 22 anys de córrer passadissos, algú podria dir-me d'una vegada qui és el responsable d'aquesta nefasta política antiartística de l'ajuntament de Sabadell?
 
 
 
Polèmica per esborrar un graffiti artístic del pàrking de Creueta
Controversy remove graffiti from parking in the Creueta
Polémica por borrar un graffiti del parking de la Creueta
Publicat al Gener
Published in January
Publicado en Enero
 
 
 
 
Werens es torna orgànic a Impaktes Visuals
Werens turns organic in Impaktes Visuals
Werens se vuelve orgánico en Impaktes Visuals
Publicat al Gener
Published in January
Publicado en Enero
 
 
 
 
La Proposta
The Proposal
La Propuesta
Publicat al Gener
Published in January
Publicado en Enero
 
 
 
 
Exposició Nou Vapor
Exibition Nou Vapor
Exposición Nou Vapor
Publicat al Desembre
Published in December
Publicado en Diciembre
 
 
 
 
 
Contactar amb Werens (Ramon Puig)